RB staat niet voor ReBuild!
Niels zijn R33GTR V-Spec is het voorbeeld dat een high powered RB26 het wel degelijk vol kan houden. Al 6,5 jaar geniet hij van de "Twins" die samen 800 paarden op hun reet slaan.
Niels zijn verhaal begint bij een R33 die hij niet geheel door eigen schuld crashtte. Daarna werd dit pareltje gevonden in Japan en werd de reis naar veel vermogen voortgezet. De lijst van modificaties is super lang. We pakken even wat hoogtepunten en we beginnen natuurlijk met de motor. De kap gaat open en naast de oranje kleppendeksel vallen meteen de twee TD06 turbo's op. Lekker hoog gemonteerd in het zicht. Wat "wire tucking" heeft plaats gevonden en enkele visuele upgrades. Dat maakt het totaalplaatje allemaal tot een bont en blinkend stuk kunst.

Gaan we naar de buitenkant dan zien we wat subtiele upgrades. R34GTR sideskirts met net dat extra randje onderaan. De diffuser onder de achterbumper is een originele van een R33 Nismo 400R, superschaars! De roosters in de motorkap zijn functioneel maar maken de auto wel wat agressief. De 18" Enkei RS05RR in de goudkleurige finish steken subliem af tegen het zilvergrijze van de Nissan.
In het interieur komen we Bride Gias stoelen tegen, met carbon achterkant en Takata Racing gordels, omarmd door een 8 punts Cusco rolkooi. Veel Nismo onderdelen in het interieur is altijd goed, Nismo cluster, meters, vloermatten etc. De kofferbak kan bijna niet cleaner, volledig carbon inleg met als pronkstuk de swirlpot met brandstofpompen.
De wagen is een totaal plaatje om van te watertanden. Enjoy de rest van de shoot!
Complete Speclist:
Onderstel / velgen:
Öhlins Flag R Suspension
Cusco Swaybars
Hicas Lock-up kit
Enkei RS05RR met Michelin Pilot Sport 4
Carroserie:
Nissan S3 Front Lip
Nissan R35 GTR Badges
Nismo R34 Style Sideskirt Add-ons
Nismo R33 Carbon Rear Diffuser
Motor:
Fully Build RB26(7):
Endless R Intake Manifold
Jun Head Internals
Nitto Bottom Internals
Greddy Twin Top Mount Turbo Kit
Okada Plasma Direct Coilpacks
Injector Dynamics 1000cc Injectors
2x Bosch 044, 300Lp/h Fuel Pumps
Haltech Engine Management
Interieur:
Nismo 320Km/h Cluster
Nismo Console Gauges
Nismo Floor Mats
Bride Gias Carbon Seats
Takata Race Harnesses
Cusco 8 Point Rollcage
Sparco Steering Wheel
Audio:
Pioneer 2-din App-radio met Bose Speakers
Specials:
Body & Paintwork by @BW5000
Custom Exhaust & Metal Work by @Fischerraceengineering
Foto's bij: Samm Dijks, tekst & edit bij: Luuk Mets, Tom de Haan