RB staat niet voor ReBuild!

Niels zijn R33GTR V-Spec is het voorbeeld dat een high powered RB26 het wel degelijk vol kan houden. Al 6,5 jaar geniet hij van de "Twins" die samen 800 paarden op hun reet slaan.

Niels zijn verhaal begint bij een R33 die hij niet geheel door eigen schuld crashtte. Daarna werd dit pareltje gevonden in Japan en werd de reis naar veel vermogen voortgezet. De lijst van modificaties is super lang. We pakken even wat hoogtepunten en we beginnen natuurlijk met de motor. De kap gaat open en naast de oranje kleppendeksel vallen meteen de twee TD06 turbo's op. Lekker hoog gemonteerd in het zicht. Wat "wire tucking" heeft plaats gevonden en enkele visuele upgrades. Dat maakt het totaalplaatje allemaal tot een bont en blinkend stuk kunst.

Gaan we naar de buitenkant dan zien we wat subtiele upgrades. R34GTR sideskirts met net dat extra randje onderaan. De diffuser onder de achterbumper is een originele van een R33 Nismo 400R, superschaars! De roosters in de motorkap zijn functioneel maar maken de auto wel wat agressief. De 18" Enkei RS05RR in de goudkleurige finish steken subliem af tegen het zilvergrijze van de Nissan.

In het interieur komen we Bride Gias stoelen tegen, met carbon achterkant en Takata Racing gordels, omarmd door een 8 punts Cusco rolkooi. Veel Nismo onderdelen in het interieur is altijd goed, Nismo cluster, meters, vloermatten etc. De kofferbak kan bijna niet cleaner, volledig carbon inleg met als pronkstuk de swirlpot met brandstofpompen.

De wagen is een totaal plaatje om van te watertanden. Enjoy de rest van de shoot!

Complete Speclist:


Onderstel / velgen:

  • Öhlins Flag R Suspension

  • Cusco Swaybars

  • Hicas Lock-up kit

  • Enkei RS05RR met Michelin Pilot Sport 4

Carroserie:

  • Nissan S3 Front Lip

  • Nissan R35 GTR Badges

  • Nismo R34 Style Sideskirt Add-ons

  • Nismo R33 Carbon Rear Diffuser

Motor:

  • Fully Build RB26(7):

  • Endless R Intake Manifold

  • Jun Head Internals

  • Nitto Bottom Internals

  • Greddy Twin Top Mount Turbo Kit

  • Okada Plasma Direct Coilpacks

  • Injector Dynamics 1000cc Injectors

  • 2x Bosch 044, 300Lp/h Fuel Pumps

  • Haltech Engine Management

Interieur:

  • Nismo 320Km/h Cluster

  • Nismo Console Gauges

  • Nismo Floor Mats

  • Bride Gias Carbon Seats

  • Takata Race Harnesses

  • Cusco 8 Point Rollcage

  • Sparco Steering Wheel

Audio:

  • Pioneer 2-din App-radio met Bose Speakers

Specials:

  • Body & Paintwork by @BW5000

  • Custom Exhaust & Metal Work by @Fischerraceengineering


Foto's bij: Samm Dijks, tekst & edit bij: Luuk Mets, Tom de Haan

Recent Posts